image-tutti_green
  • Dipartimenti e Città
  • Biblioteche
  • Sostieni la LUMSA
  • Siti web LUMSA
  • Contatti
  • Mi@Lumsa
image-tutti_green
search
icon open menu

Andrea Santini

invia a...

share icon
share icon

Ruolo

Docente a contratto

Città

Roma

Dipartimento

Scienze umane (Roma)

Corso di Laurea

Marketing & digital communication

Andrea Santini

share icon

Curriculum vitae

Venue and event expert with broad experience in the design, development, operation and management of sports and entertainment venues and events. Specialities in venue and event operation and management, establishing management organizations, marketing & sponsoring, business planning, venue operational design, project management. 

 

Education

2003-2008: Ph.D. in Business management, Tor Vergata University of Rome
1994-1999: University Degree (Laurea) in Economics and Management, Tor Vergata University of Rome. 110/110, summa cum laude).

 

Employment

2009 – Present, Sport e salute S.p.A. (ex CONI Servizi)

Stadio Olimpico and Parco del Foro Italico manager – (Rome)

2002 – 2009, Amsterdam ArenA Advisory

Event and projects responsible

1998 – 2002, Philips Business Communications, Hilversum (NL) and Monza (IT)

Service Marketing Manager

 

Teaching activities

2018 - Present, Adjunct professor in Programmazione e Gestione degli Eventi and in Events management, at Marketing & digital communication course, LUMSA

2009 - Present, lectures at Scuola dello Sport CONI on topics related to sports facilities management and events organization

2002-2009, Master in Economia e Gestione dello Sport, Faculty of Economics, Tor Vergata University of Rome,  Coordinator and lecturer

2007, Corso in Public Institution and Business Communications, at the Faculty of Economics, Tor Vergata University of Rome

2007, Coordinator and lecturer for the course in Business Creation, Faculty of Economics, Tor Vergata University of Roma

2004-2007, Business incubator E2bLab (support for marketing activities), Faculty of Economics, Tor Vergata University of Roma

2006-2007, Coordinator and lecturer for the course in Marketing of Innovation at ISIA Institute, Rome

2005-2007, Lectures on sports sponsorships and sports events at Master Eventi, LUMSA University, Rome

 

 

Link personali

 

 

Orari di ricevimento

Per organizzare un ricevimento, è possibile scrivere a a.santini@lumsa.it

To plan a meeting, please send an email to a.santini@lumsa.it

Avvisi

Didattica e insegnamenti

Insegnamento Anno accademico CFU

EVENTS MANAGEMENT

2023 / 2024

6

PROGRAMMAZIONE E ORGANIZZAZIONE DEGLI EVENTI

2023 / 2024

6

EVENTS MANAGEMENT

2022 / 2023

6

PROGRAMMAZIONE E ORGANIZZAZIONE DEGLI EVENTI

2022 / 2023

6

EVENTS MANAGEMENT

2021 / 2022

6

PROGRAMMAZIONE E ORGANIZZAZIONE DEGLI EVENTI

2021 / 2022

6

Altre informazioni sugli insegnamenti

Tutte le pubblicazioni

  • Managing football in Italy, Cherubini S., Santini A., in Managing football: an international perspective, Chadwick S., Hamil S. (a cura di), Elsevier UK, 2008
  • Entertainment led urban requalification, Santini A., in SpazioSport n.3/2008
  • Marketing major sport venues, Henry Stewart Talks, UK, 2008
  • Lo sviluppo di destinazioni turistiche: Il caso dell’ArenA Boulevard, in Il settore immobiliare visto attraverso la case study research, Tavoletti E. (a cura di), Giappichelli editore, 2007
  • Marketing empowered by new technologies. The RFID card case, presso rivista Rassegna di Diritto ed Economia dello Sport – ESI, n.3 - 2006
  • Where have all the fans gone?, presso rivista Stadia (UK), Nov. 2005 (Issue 39)
  • Marketing, comunicazione, eventi, Cherubini S., Santini A., ed.FrancoAngeli, 2005
  • La comunicazione interattiva come strumento di relazione nello sport, in Marketing, comunicazione, eventi, Cherubini S., Santini A., ed.FrancoAngeli, 2005
  • The development of stadiums as center of large entertainment areas. The Amsterdam ArenA case., presso rivista Symphonya, 2004
  • La cooperazione tra pubblico e privato come fattore di competitività nel settore turistico. Esperienze di successo a livello internazionale – paper esposto presso il Convegno AIDEA Giovani – 2005
  • Impianti sportivi e co-marketing sportivo, Cherubini S., Santini A., ed.FrancoAngeli, 2003
  • Il marketing degli stadi di calcio, in Impianti sportivi e co-marketing sportivo, Cherubini S., Santini A., ed.FrancoAngeli, 2003